All good things come to an end... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Alexander Gaay Fortman - WaarBenJij.nu All good things come to an end... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Alexander Gaay Fortman - WaarBenJij.nu

All good things come to an end...

Door: Alexander/Gaay

Blijf op de hoogte en volg Alexander

27 Juni 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dear Readers,

All good things come to an end...

Vrijdag as heb ik mijn laatste werkdag in San Antonio, en dan is mijn tijd in de VS alweer bijna voorbij. 11 maanden in Amerika hebben mij iig een stuk wijzer gemaakt. Ik heb zo veel ervaren een meegemaakt hier, vele van de verhalen hebben jullie gelezen. Mijn tijd in San Antonio kreeg nog wat extra glamour met de 'performance' van de San Antonio Spurs. De spurs zijn het enige major sports team(ze spelen basketball) van San Antonio, maar daar doet niemand moeilijk over aangezien ze meteen ook super goed zijn. Ze hebben het hier al over een 'dynasty' aangezien de spurs in de afgelopen 10 jaar 4 keer('99,'02,'05,'07) de NBA titel gewonnen hebben. Alleen de Chicago Bulls van Michael Jordan kunnen daar enigzins aan tippen. Nou wil het ook nog eens zijn dat de enige 'goede' Nederlandse NBA speler hier bij de Spurs speelt; zijn naam Francisco Elson.
Ik had de spelers van de Spurs al een keer in actie gezien tijdens het reguliere seizoen, alleen het vieren van het kampioenschap sloeg echt alles hier. San Antone staat bekend om haar Riverwalk, een artificiele kopie van de Nederlandse grachten. Op deze grachten wordt iedere keer als ze kampioen worden de river parade gehouden. Het was dit jaar een groot feest met meer dan 400,000 mensen(er wonen 1,1 miljoen in SA) die langs de grachten stonden. Ik ben ook gaan kijken met Edwin, Ymie, Mark en mijn huisgenoten.
Ik heb nog nooit zo'n spektakel meegemaakt. Er kwamen wel 30 boten langs, op iedere boot 2-3 spelers, de coaches en natuurlijk veel muziek en cheerleaders. Sommige mensen die zaten daar al vanaf 2 uur in de middag, terwijl de eerste boten pas om 7 uur langs kwamen. De San Antonians zijn helemaal gek van hun Spurs, en dat is aan alles duidelijk te merken. Autos met vlaggetjes uit het raam, grote spandoeken bij alle winkels, zelfs bij kerken staat 'go spurs go' onder de bijbelteksten.
Ik heb onzettend veel geluk gehad met het feit dat de Spurs het dit jaar weer gepresteerd hebben. Ik had dit feest niet willen missen.

Vandaag heb ik mijn stage verslag afgemaakt, wat feitelijk het officiele einde betekend van mijn stage. Het was aardig wat werk omdat ik al een tijdje geen papers meer geschreven had. Het was dus weer even wennen, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.
Voordat ik definitief terug vlieg naar Nederland op 3 juli heb ik nog een klein snoep reisje voor de boeg. Vrijdag vlieg ik naar Chicago en vanaf daar neem ik de trein naar Boston waar ik hoop de stad onveilig te gaan maken met twee dames. Haha nee ik ga langs bij Lisanne(studiegenootje van de Hanze) en haar collega Danielle.
Op mijn treinreis naar Boston verheug ik mij wel, ik heb altijd al de befaamde Amtrak willen nemen, en aangezien ik ook al de Greyhound bus heb mogen ervaren, is mijn lijstje dan kompleet. Ik krijg dus nog vlak voor mijn vertrek de kans om twee grote Amerikaanse steden te zien en nog wat extra 'states' aan mijn lijstje toe te voegen.
Het zal wel wennen zijn om straks terug te zijn in Nederland, na alle gekheid die ik hier in Amerika heb meegemaakt. Het is iig een jaar geweest dat ik nooit meer zal vergeten.

Bij mijn laatste bericht maar geen nieuwtjes uit Amerika. Het enige wat ik kan zeggen is dat de presidents kandidaten nog volop met elkaar in strijd zijn en dat de gezondheidszorg hier in Amerika nog steeds ontzettend dramatisch is geregeld. Oh ja en Amerikaanse banken zijn ook niet te vertrouwen, die pikken alleen maar je geld in.

That's really all folks!

Adios from San Antone!

Alexander


ps. alle fotos zijn te zien op http://gaay.smugmug.com

  • 26 Juni 2007 - 22:14

    Daantje:

    We zijn klaar voor je, Gaay ;)...

    Groetjes een dame uit Boston :p

  • 26 Juni 2007 - 22:47

    Dad:

    Goed gedaan ,Ali. Een heel jaar zonder je moesje en dan moet je nog 8 nachtjes slapen voordat je haar ziet, als je thuis bent gekomen!! Zonder gekheid, geweldig zoals je ons op de hoogte hebt gehouden . Met als hoogtepunt: What brings you to Snook, Sir! See you in Doha, Globetrotter, maar eerst nog de Teimun.

    Groeten van Dad (Ret.)

  • 27 Juni 2007 - 02:24

    Snake Skinner:

    Hey Alex,

    klinkt allemaal super, volgende keer toch nog maar even naar the land of Oz over vliegen. Enne, rustig aan met die dames he!

  • 27 Juni 2007 - 13:45

    Lieske:

    Het lijkt nog maar zo kort geleden dat je vertrok en wat heb je een hoop beleefd in die 11 maanden. misschien dat Groningen weer tegenvalt, maar misschien ook wel weer lweuk en gezellig. Good Luck, Lieske Sr

  • 28 Juni 2007 - 20:02

    Jort:

    Ha Gaayo,

    je hebt ons goed op de hoogte gehouden van je avonturen in de US, leuke verhalen. Mooi dat je straks weer in Grunn bent, mag je alles nog een keer vertellen!

    Goede reis!

  • 29 Juni 2007 - 12:08

    Sister:

    Je USA avontuur weer voorbij... Je hebt er wel echt iets van gemaakt en alles aangepakt wat mogelijk was! Super! Heel veel zin om je weer te zien! Veel liefs

  • 29 Juni 2007 - 21:10

    Ea:

    Hoi lieve alexander.

    Je bent nu aan het afscheid nemen. Zal wel raar zijn. Ik heb de vorige keer niet gereageerd en nu laat, omdat Charles en ik met één verbinding moeten doen sinds hij thuiswerkt en je begrijpt wie dan de pieneut is.
    Dank voor al je mooie verhalen. Ik heb ervan genoten.

    Liefs Ea

  • 30 Juni 2007 - 05:31

    Rick:

    Mooi dat je de overwinning van de Spurs nog hebt meegemaakt. Ik ben nog bij de River Walk geweest in 2003. Toen werden we door een filmploeg gevraagd of we een show wilde openen met: "Hi, we're from Holland and we love San Antonio!"

    Goed Ali, geniet van je laatste paar dagen, en mooi dat je nu ook nog Boston krijgt te zien; een stad die je in 2004 helaas hebt moeten missen! Leuk dat ik je alweer over twee weken in Doha zie! Your brother, Rick

  • 05 December 2008 - 14:55

    Dad:

    Leuk om dit nog een jaar na dato og eens te ezen. De Amerikaanse anken zijn inmiddels allemaal over de fles.

    cheerio, Dad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 30505

Voorgaande reizen:

01 April 2013 - 01 April 2015

Haiti

13 Augustus 2009 - 26 December 2009

Stage PV VN New York

01 Augustus 2006 - 01 Juli 2007

Studie/Stage Arizona en Texas 2007

Landen bezocht: