City of SNOOK in Texas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Alexander Gaay Fortman - WaarBenJij.nu City of SNOOK in Texas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Alexander Gaay Fortman - WaarBenJij.nu

City of SNOOK in Texas

Door: Alexander/Gaay

Blijf op de hoogte en volg Alexander

15 Mei 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrienden en Familie,

Dat mij heel wat mooie momenten te wachten zouden staan hier in Amerika, daar had ik wel een beetje rekening mee gehouden. Wat ik dit weekend heb gedaan, dat was eigenlijk te gek om waar te zijn.
Een tijdje geleden had ik in mijn atlas ontdekt dat er zowaar een dorpje in Texas ligt met de naam SNOOK. Voor iedereen, behalve 16 jongens op deze aarde, is dat verder niks bijzonders. Het is zo dat dat onze clubnaam is uit Groningen; JC Snook '02. Ik kon het dus niet laten om een tripje die richting op te maken, ook omdat het (maar) 170 mijl rijden was.
Dit weekend was dan eindelijk het moment. Ik moest nog een nieuwe batterij kopen voor mijn camera, en toen ging ik om klokslag 11 uur op pad, klaar om alles wat ik te zien zou krijgen vast te leggen. Ik was een kleine 2 uur onderweg toen ik terecht kwam op de Texas State Highway 21. Een stuk weg dat ik nooit meer zal vergeten. Je mocht er 60 mijl p/uur, de marge is 5, dus zette ik de cruise control op 63 mijl p/uur. Ik passeerde een politie auto aan de andere kant van de weg die tot mijn grote verbazing vlak na mijn langs rijden omdraaide. Nog geen 5 minuten later kwam die achter mij rijden met de sirenes aan en dwong mij tot een stoppen. Nou is dat in Amerika op de snelweg nogal lastig aangezien je niet overal zomaar kan stoppen, zonder dat je in de zachte berm vast blijft zitten. Ik ging langzamer rijden hopend een afrit tegen te komen, maar ook dit zonder geluk. Hij ging nu wat dichter op mijn bumper zitten, mij weinig keuze gevend behalve dan de bush in te duiken aan de kant van de weg. Eenmaal tot stilstand gekomen, totaal nog in shock van waarom ik nou aangehouden was, kwam de agent op mij aflopen. Blijven zitten is het motto hier in Amerika, want een enkele verdachte beweging en je kan zomaar een kogel voorbij zien vliegen. Ik deed de deur voor hem open aan de passagiers kant, hij groette mij vrolijk, "good day sir, im with the highway patrol, do you know why I pulled you over?" Wat voor antwoord moet je hier op geven? "No sorry sir I don't know." "When I saw you pass by I noticed that your licence plate was covered and that your left brake light is non functional." "Oh I did not know that sir." "Where are you headed sir?" "To Snook sir." "What's going on in Snook sir?" "I don't know im hoping to find out soon". "Your licence and registration please." Gelukkig kon ik mijn 10 jaar geldige Texas license laten zien en ben ik goed verzekerd, met een auto van de zaak. Hij kwam terug met een warning en zei dat er verder niks aan de hand was, maar dat ik alles wel moest laten repareren. Nog in totale verbijstering verkerend reed ik weg uit de berm en was ik wederom een avontuur rijker. Dat je voor dit soort kleinigheden al aangehouden wordt, is natuurlijk wel raar. Maar ja thats America!
Ik kon mij nu weer volledig focussen op mijn eind bestemming. Na nog een aantal farm roads genomen te hebben kwam dan eindelijk het moment. Het bordje Snook, 1 mile. Allereerst kwam ik langs een bord SNOOK RODEO, en toen werd ik verwelkomd met het bordje Snook, population 508. Hoe normaal het ook is als je in een dorpje rond rijdt en borden ziet staan van scholen, de bank of de supermarkt, hier in Amerika slaat het alles. Je hebt dan ook de Snook Veterinary, Snook City Council, Snook Independent School District, Brethren Church of Snook, Snook Voluntary Fire Department en ga zo maar door. Bij de Snook Cemetery was een bordje met een uitleg van de gechiedenis van Snook. In de jaren rondom 1880 waren Tsjechische immigranten hier terecht gekomen. Het dorpje had eerst een andere naam, en lag eerst 1 mile west, maar is daarna vernoemd naar hun eerste postbode Mr. John Snook. Het rond rijden door Snook leek op een trip driving down memory lane. Voor alle fotos en evidence kunnen jullie kijken op http://gaay.smugmug.com Een paar indrukken heb ik ook hier op de site gezet. Ik hoopte in de lokale kroeg nog iemand te ontmoeten die mij wat meer kon vertellen maar jammer genoeg was het uitgestorven om 2 uur in de middag. Na nog even wat geld gepinned te hebben bij de First Bank of Snook en mijn tank vol gegooid te hebben bij de Snook Shell had ik nog een doel voor ogen. Ik had een Snook sticker bij me, die ik gekregen had van clubgenoot Casper toen hij in November in Amerika was. Die wilde ik plakken op een van de Snook city limit bordjes. Dit viel enorm tegen omdat al die borden wel 3 meter hoog zijn en ik zonder ladder en zonder bekijks echt niet omhoog kon komen. Ik heb de sticker dan maar halverwege geplakt, waar die ook goed zichtbaar is. Misschien zit de sticker er nog in 2022 op onze 4de lustrum reis.
Na Snook wilde ik nog naar College Station/Bryan, de stad waar, de naam zegt het al, een hele grote universiteit staat. Die universiteit is de Texas A&M. Het is een university ooit bedoeld alleen voor Agriculture and Manufacturing maar ondertussen uitgegroeid tot de grootste universiteit in Texas. Dit komt mede door de bekendheid van hun sport teams, voornamelijk basketball en football, die het heel goed doen. Van hun basketball team gaat een rookie nu naar de NBA. Het was een mooie dag om de campus te zien aangezien er nog allerlei graduation ceremonies plaatsvonden. Er was dus genoeg te zien. Ik denk dat de hele campus oppervlakte een dorpje als Noordwijkerhout in Nederland makkelijk overtreft. Werkelijk onvoorstelbaar.
Tevens onderdeel van de campus is de George Bush Presidential Library and Museum. Deze library is vernoemd naar Bush Senior en was wel een bezoekje waard. Er was een filpmje te zien over de geschiedenis van de Bush familie, in alle glorie, met veel positieve accenten over senior en junior. Ik nam het allemaal maar voor lief, ik ben er nu in Texas wel aan gewend. Wat echt fenomenaal was, was de replica van het Witte Huis dat ze hadden staan. Ik denk wel zeker 10 meter lang tot in de kleinste details ingevuld. Alle meubels tot zelfs pannen in de keuken. Een subliem bouwwerk.
Ondertussen was het al wel weer 5 uur en moest ik nog drie uur rijden om terug te komen in San Antonio.
Volgend weekend ga ik naar de hoofdstad van Texas, Austin en naar de woonplaats van de Bush familie, Waco.

Nog een paar kleine Amerikaanse nieuws feitjes voordat ik jullie verlaat.

-Hillary Clinton deelde afgelopen week een paar steken uit aan Bush. "President Bush is running a government of the few, for the few and by the few." "For six long years our hardworking middle class families have been invisible to this president."
Ze eindigde haar speech zo: "Are you ready to end the war in Iraq and restore America's reputation around the world?"

-Queen Elizabeth was afgelopen week in Amerika op staats bezoek. In Virginia werden boekjes uitgedeeld met hoe je je moest gedragen als de queen in de buurt was. Het schijnt dat de vorige keer dat ze hier was het publiek haar aanzag voor een popster, haar allemaal wilde aanraken, en dat had ze niet zo kunnen waarderen.

-De naam Katrina is na de hurricane in 2005 niet zo populair meer als naam voor je baby. Waar het vroeger nog in de top 10 stond staat de naam nu op plek 382.

-In het stadje Farmers Branch in Noord Texas is vandaag positief gestemd over het beleid dat huisbazen voortaan niet meer mogen verhuren aan illegale immigranten. Mensen hopen dat deze uitslag zal doorwerken in het hele land.


Adios y'all!

Alexander

Fotos: http://gaay.smugmug.com

  • 15 Mei 2007 - 14:34

    Jochem:

    geweldig verhaal! Snook...

  • 15 Mei 2007 - 14:51

    Joost:

    goed werk!mooi dat je de moeite hebt genomen om 170 mile te rijden om even te kijken.


  • 15 Mei 2007 - 15:53

    Daantje:

    Het zal wel een jongens iets zijn om 170 mile te rijden voor een stadje :S. Jongens :S.. Leuk berichtje!

    We hebben er dan ook lang op moeten wachten, hè Lisanne?? ;)

    Groetjes!!

  • 15 Mei 2007 - 16:51

    Vafi:

    El Gaayo, met een klein beetje hulp van de zwaartekracht, maar hoofdzakelijk door jouw teksten hebben mijn vreugdetranen de grond weten te bereiken. "What's going on in Snook sir?" "I don't know im hoping to find out soon". Is een citaat die het inlijsten waard is. Prachtig verhaal.

    Snook Mooi !!!!

  • 16 Mei 2007 - 06:10

    Petra:

    heey!! was weer leuk om te lezen...zag al helemaal voor me hoe jij daar aangehouden word door de highway patrol.hahah zo vroeg op de morgen brengt dat wel een glimlachje op me gezicht :) (wel op een lieve manier hoor lol) cool dat je zoveel leuke dingen meemaakt!!! zal je fotos ook es gaan checken vanaaf!! nog heeeel veeeel plezier en tot over iets meer dan een maand denk ik?! xxxx Peet

  • 16 Mei 2007 - 09:07

    Jaap Haantjes Dekker:

    Vafi heeft gelijk: een prijs opmerking om in te lijsten: what is going on in Snook, sir ?". Ali je begint echt een reporter te worden. Dat leek wel een joodse begraafplaats. Lijkt me een interessant verhaal waarom dat dorp eerst een km verder op lag en wat die Tsjechen daar deden. je moet nog maar eens een keer terug gaan inderdaad in 2022. Waarom zo laat eigenlijk ?cheerio

  • 16 Mei 2007 - 09:43

    Neeteson:

    Heette John Snook misschien Cornelis van zijn tweede naam? Levert leuke voorletters op...

  • 17 Mei 2007 - 16:28

    Sonneke:

    Schitterend en groots verhaal over een grote tocht naar een klein stadje!
    Op deze manier kunnen we goed met je meeleven.
    Ook ik vind je reactie op de 'policeman' goud waard, leuke lijfspreuk voor de Club?
    En ik blijf me aanbevolen houden voor de laatste nieuwtjes uit de Amerikaanse kranten! Ciao ciao!

  • 18 Mei 2007 - 19:49

    Ea:

    Lieve Alexander.
    Zal maar niet je bijnaam gebruiken. You never can tell....
    Prachtig die verhalen van je, wat moeten je clubgenoten hebben genoten en wij ook! Je ziet het gewoon voor je. Amerikanen lopen niet over van gevoel voor humor, of is dat gegeneraliseerd?
    Verheug me nu al op je volgende verhaal.

    Liefs Ea

  • 23 Mei 2007 - 13:07

    Sister:

    Ik zou gewoon jullie eerste lustrum naar Snook City plannen en zeker niet wachten tot 2022!! Mooie verhalen Alessia!

  • 26 Mei 2007 - 06:20

    Tommiev:

    ik vind dit verhaal ook briljant!
    en de opmerking van neeteson ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 30508

Voorgaande reizen:

01 April 2013 - 01 April 2015

Haiti

13 Augustus 2009 - 26 December 2009

Stage PV VN New York

01 Augustus 2006 - 01 Juli 2007

Studie/Stage Arizona en Texas 2007

Landen bezocht: